Verdensmål i Værdikæden_Logo

TV2 Lorry stiller skarpt på udfordringer med take away emballage

af | 21. jan 2021

Den 18. og 19. januar 2021 satte TV2 Lorry fokus på vores arbejde i Verdensmål i Værdikæden-projektet. Her zoomede de ind på behovet for et mere bæredygtigt take away emballagesystem. I en lille miniserie fik de både interviewet Sticks’n’Sushi, Re-Bag og Kleenhub – alle deltagere i ViV. Selvom indslagene ikke forholdte sig til forbrugssituationen (ude, hjemme osv.), hvilket komplicerer diskussionen en hel del, kom de vigtigste pointer i diskussionen frem. Iblandt pointerne er affaldshierarkiet og behovet for, at vi går væk fra engangsemballage og henimod genbrugsløsninger. Samtidig gav de to indslag også en idé om det enorme markedspotentiale (og dermed spild) når de fremlagde Just-Eats salgstal: Just-Eat modtog bestillinger for 700 mio. kroner i det foregående år, og dette var udelukkende i Region Hovedstaden.

Vi arbejder videre i projektet og glæder os til at flere medier zoomer ind på problemstillingen.

Se eller gense indslagene her, og læs den tilhørende artikel her.