Verdensmål i Værdikæden_Logo

Denne gruppe skal se på, hvordan vi i fremtiden skaber et bæredygtigt take-away-system i restaurationsbranchen. Fokus er her på det nuværende enorme spild af engangsemballage og den uigennemsigtige jungle af alternative emballagetyper.

Gruppen skal derfor først og fremmest forsøge at skabe transparens og et videngrundlag til branchen. Dernæst skal modellen for take-away vurderes med kritiske briller: er der andre måder at strukturere værdikæden på til gavn for miljø, restaurationer, aktører og forbrugere?

Viden

Find relevant viden for Værdikædegruppe B

Teams

I hver værdikædegruppe er der blevet dannet en række teams, som skal arbejde på specifikke udfordringer i branchen og på tværs af værdikæden.

For værdikædegruppe B er disse teams følgende:

Viden

Designguide

Genbrug og genanvendelse af plastemballager til private forbrugere.

Plastindustrien m.fl., november 2019.

Reuse – Rethinking Packagaging

Ellen MacArthur Foundation, juni 2019

New Plastics Economy

A research, innovation and business opportunity for Denmark.

McKinsey & Company, januar 2019